Support

Ser något konstigt ut, funkar det inte som det ska?

Läs gärna vanligt förekommande frågor som vi sammanställer här – innan du skickar in en ny fråga! 🙂

Min blogg är inte flyttad – hur gör jag?
Kontakta oss här – så flyttar vi din blogg till den nya domänen.

Jag kan inte logga in efter att vår blogg blivit flyttad!
Ett mail har gått ut till en administratör för varje blogg. Administratören kan lägga till fler användare på bloggen genom att logga in och välja Användare i panelen.
Om ni inte fått någon ny inloggning (administratören kan ha bytt skola eller skrivit in fel e-post)

Jag har gjort ett nytt inlägg men jag kan inte se förändringen när jag tittar på bloggen.
Antagligen har din webläsare ”cachat” din blogg, dvs sparat visningen av din blogg.

  1. Testa att tryck på tangenten F5 när du tittar på bloggen.
  2. Empty all caches – när inget annat funkar. Video hur du gör.
  3. Du kan också behöva tömma cachen i din befintliga webläsare

Byt webläsare och titta på din blogg (så att du ser att förändringen gått igenom)

De där fräsiga gallerierna finns inte hos mig.
I så fall är inte funktionen Slim Jetpack aktiverat på er blogg

  1. Logga in på din blogg – så att du ser adminpanelen.
  2. Klicka på Inställningar
  3. Klicka på  Jetpack
  4. Aktivera följande; Carousel, Tiled Galleries, Mobile Themes och Infinte Scroll

Kontakta vår support via vårt formulär.

Support
Sending

Länk till en presentation